П`ятниця, 21.07.2017, 11:29
Вітаю Вас Гість | RSS
Циклова комісія викладачів музичних дисциплін
Головна » Файли » Давиденко А.К. » Інструктивні

Організація навчально-виховного процесу з шкільних мистецьких дисциплін у 2008-2009 н.р.
[ Викачати з сервера (42.5Kb) ] 09.01.2010, 21:38

Організація навчально-виховного процесу

з шкільних мистецьких дисциплін у 2008-2009 н.р.

 

 

       Шкільна художньо-естетична освіта покликана сприяти засвоєнню учнівською молоддю національного та світового культурно-мистецького досвіду, а також формувати умови й можливості для активної участі молодого покоління в художньо-комунікативних процесах сучасного суспільства.

 Одним із найважливіших завдань шкільної мистецької освіти є досягнення такого рівня художньої культури учнів, який надасть їм можливість збагачувати свій духовний світ через самостійне сприймання, розуміння й інтерпретацію творів мистецтва різноманітних епох, напрямів, авторів.

 У 2008-2009 навчальному році вчителеві музики слід приділити увагу таким напрямам діяльності, як осягнення особливостей викладання курсу музичного мистецтва у 8 класі (за програмою 12-тирічної школи); застосування в навчальному процесі особистісно зорієнтованих технологій та методик навчання; удосконалення контрольно-оцінювальної діяльності; реалізація допрофільної підготовки учнів.

  Для вивчення музики в 1-4-х класах на вибір учителя пропонуються навчальні програми авторів О.Ростовського, Л.Хлєбнікової, Р.Марченко або О.Лобової. Зміст програми О.Ростовського та ін. відкриває можливість досягнення цілісності та єдності навчального процесу всього навчального курсу на основі єдиної музично-педагогічної концепції, яку продовжує програма з музичного мистецтва для 5-8 класів 12-тирічної школи (авт. Б.Фільц та ін.). Викладання автономних предметів «Музичне мистецтво» та «Образотворче мистецтво» може бути замінено на інтегрований курс за програмою «Мистецтво. 1-4, 5-8 кл.» (авт. Л. Масол та ін.).

       Зміст усіх названих вище програм реалізовано в електронних навчально-методичних посібниках видавництва «Контур-плюс» (м. Рівне).

       У 2008-2009 навчальному році продовжується упровадження нового змісту художньо-естетичної освіти в 12-тирічній школі.

Інтегрований курс «Мистецтво» розрахований на 1 годину інваріантної складової Типового навчального плану. Рішенням педагогічної ради загальноосвітнього навчального закладу викладання цього курсу доцільно доповнити ще однією годиною (за рахунок годин з варіативної складової Типового навчального плану) з метою розширення можливостей більш глибокого вивчення курсу та створення сприятливих умов для виконання художньо-творчих практичних робіт.

Концептуальні підходи щодо методики роботи за інтегрованими курсом «Мистецтво» викладено в методичному посібнику «Методика навчання мистецтва у початковій школі» (авт. Л.Масол), видавництво «Ранок», 2006.

 

Деякі актуальні питання вивчення шкільних мистецьких дисциплін

 

       З урахуванням зауважень та пропозицій, що надійшли на сайт Міністерства освіти і науки України, критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з дисциплін художньо-естетичного циклу було доопрацьовано.      

       Особливістю системи оцінювання досягнень учнів з дисциплін художньо-естетичного циклу є її багатофункціональність, зумовлена багатокомпонентністю змісту мистецької освіти, спрямованої на цілісне формування художньо-естетичної культури учнів. Основними видами оцінювання є поточне і тематичне (відповідно до тем конкретної програми, за якою працює вчитель), а також семестрове і річне.

Поточне оцінювання - це процес установлення рівня навчальних досягнень учня (учениці) в оволодінні змістом предмета, уміннями та навичками  відповідно до вимог навчальних програм.

Об'єктом поточного оцінювання є знання, вміння та навички, самостійність оцінних суджень, досвід творчої діяльності та емоційно-ціннісного ставлення до навколишньої дійсності.

Поточне оцінювання здійснюється в процесі поурочного вивчення теми. Його основні завдання: встановлення й оцінювання рівнів розуміння і  первинного засвоєння окремих елементів змісту теми, встановлення зв’язків між ними та засвоєним змістом попередніх тем, закріплення знань, умінь і навичок. Формами поточного оцінювання є індивідуальне, групове та фронтальне опитування. Інформація, отримана на підставі поточного контролю, є основною для коригування роботи вчителя на уроці.

Тематичному оцінюванню навчальних досягнень підлягають основні результати вивчення теми (розділу). Тематична оцінка виставляється на підставі результатів опанування учнями матеріалу теми впродовж її вивчення з урахуванням поточних оцінок та  навчальної активності школярів.

       Оцінка за семестр виставляється за результатами тематичного оцінювання, а за рік - на основі  семестрових оцінок. Коригуванню підлягає лише семестрова оцінка.

       Наголошуємо на тому, що  навчальна діяльність учнів і тематичне оцінювання з дисциплін художньо-естетичного циклу в початковій та основній школі можуть проводитись у різних  формах,  окрім письмових (тобто запису учнями будь-якої інформації зі слів учителя чи з дошки,  контрольних, самостійних робіт, написання рефератів), які спричиняють додаткове недоцільне навантаження учнів. Ведення учнями зошитів, виконання письмових домашніх завдань є недоцільним і несприятливим для організації творчої мистецької діяльності.

       Відповідно до наказу МОН від 24.12.2007р. №1166 «Про використання навчально-методичної літератури в загальноосвітніх навчальних закладах» наголошуємо на уважному та відповідальному ставленні вчителів до використання різноманітних видань у навчально-виховному процесі. 

        Інформація щодо рекомендованої Міністерством освіти і науки України навчально-методичної літератури з дисциплін художньо-естетичного циклу щороку подається в Переліку програм та навчально-методичного забезпечення в Інформаційному збірнику Міністерства освіти і науки України.

       З новими досягненнями в царині культури, мистецтва і мистецької педагогіки можна ознайомитися на сторінках фахового журналу «Мистецтво та освіта». Журнал друкує інформаційні матеріали, методичні рекомендації та розробки, а також нотні додатки, що покликані допомагати в реалізації змісту освітніх галузей «Мистецтво» та «Естетична культура» в шкільному навчально-виховному процесі.

 

Олександр Михайлович Павленко,

методист НМЦ здоров’я, фізичної

та естетичної культури

ІППО КМПУ імені Б.Д. Грінченка.

 

Категорія: Інструктивні | Додав: muza
Переглядів: 441 | Завантажень: 112 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу
Категорії розділу
МВМН [16]
ОСЕМ [2]
Інструктивні [35]
Музичні файли [0]
Сценаріїї театралізованих свят [1]
Практика пробних уроків і занять [6]
Програми, рекомендації, планування тощо
СМЛ [1]
Роботи студентів з ОСЕМ [10]
Пошук
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Copyright MyCorp © 2017
Безкоштовний хостинг uCoz