Музика. 2 клас. Музику народило життя - На допомогу практиканту - Каталог статей і сайтів - Комісія викладачів музичних дисциплін
Неділя, 19.02.2017, 19:48
Вітаю Вас Гість | RSS
Циклова комісія викладачів музичних дисциплін
Головна » Статті » На допомогу практиканту

Музика. 2 клас. Музику народило життя

Клас: 2

Тема: Музику народило життя

Мета: Сформувати уявлення про музику, яку народило життя;навчити дітей сприймати почуття, що зображує музика; Вивчити пісню «Любіть Україну»; розвивати співацькі вміння, увагу, мовлення;Виховувати інтерес до музики.

Наочно-дидактичні засоби: малюнок Незнайка, портрет Євгена Адамцевича, слова пісні «Любіть Україну»

Зміст

1.     Розповідь про те, що зображує музика

2.     Розучування пісні «Любіть Україну» В. Сосюри, вироблення навичок правильної співацької постави, дихання.

3.     Слухання і аналіз «Запорозького маршу» Євгена Адамцевича, визначення змісту пісні.

Завдання

1.     Сформувати уявлення про музику, яку народило життя.

2.     Підвести учнів до того, що музика виражає внутрішній світ людини (настрій і почуття) і зображує різноманітні події.

3.     Прослухати, проаналізувати та визначити явища чи події, що зображує музика.

4.     Навчити дітей розрізняти почуття, що передає музичний твір.

Література: ППЗ 2 клас, О.В.Лобова «Музика» 2 клас, Д. Кабалевський  «Про 3 китів та інші цікаві речі».

Хід уроку

I.                   Організаційна частина

1.     Вхід в клас під музичний супровід

2.     Музичне вітання

Добрий день, добрий день, добрий день вам діти!

Добрий день, добрий день, добрий день вам вчитель!

3.     Представлення

Звати мене Наталія Анатоліївна, і сьогодні ми разом із вами проведемо урок музики.

II.                Основна частина

1.Оголошення теми, мети уроку, мотивація навчальної діяльності

Діти, до нас на урок завітав Незнайко. Нещодавно йому розказали, що в вашому класі найкраща успішність та дисципліна на уроках. Отож він завітав до нас в гості, щоб перевірити це. Тож сьогодні разом із Незнайком ми вивчимо тему «Музику народило життя». Тож розпочинаємо нашу роботу.

2.Розспівування.(поспівка «Диби-диби», «Вийди-вийди сонечко»)

А розпочнемо ми з розспівування, для того, щоб підготувати наш голос до співу. Давайте згадаємо поспівку «Диби-диби».Сіли рівненько, руки поклали на коліна.

Диби – диби, диби- би,пішла баба по гриби.

А дід по опеньки в неділю раненько.

Оскільки на вулиці сьогодні похмуро, тож давайте закликаємо сонечко. Для цього необхідно згадати поспіву «Вийди-вийди сонечко»

Вийди вийди сонечко, на дідове полечко.

На бабине зіллячко, на наше подвір’ячко.

Молодці, ви добре розспівались, а тому готові до роботи на уроці.

3.Бесіда про музику, яку народило життя

Музика оточує нас повсюди, адже це мистецтво звуків, і тому вона може відтворити безліч звуків і шумів, які існують у навколишньому житті, природі. Також музика відтворює події з життя.

  Подумайте і скажіть, які події може передавати музика, пісня? 

Дійсно, музика і справді могутня, її народило саме життя. Усе що є в ньому музика намагається зобразити, виразити. І це вона робить власними специфічними засобами через мелодію, ритм, темп, динаміку.

Якою може бути мелодія? (тривожна, схвильована, плавна, протяжна)

Яким може бути ритм? (маршовий, монотонний, одноманітний, млявий)

Яким може бути темп? ( повільний, жвавий, поривчастий, моторний)

Якою може бути динаміка? (Невиразна, наростаюча, одноманітна)

4.     Розучування пісні «Любіть Україну»

Зараз ми із вами прослухаємо пісню «Любіть Україну» та визначимо, про що в ній розповідається. А потім почнемо її розучувати. (прослуховування)

  Про що розповідається в даній пісні?.

  Зараз ми почнемо розучувати цю пісню, але для початку нам необхідно згадати, як ми сидимо під час співу?

Любіть Україну, як сонце любіть

Як вітер і трави і води.

В годину щасливу і радості мить

Любіть у годину негоди.

 

Любіть Україну у сні й наяву

Вишневу свою Україну.

Красу її вічно живу і нову

І мову її солов’їну.

5.Розповідь про пульс в музиці

В попередній пісні ми співали про те, що дороге і рідне для кожного із нас. А зараз прослухайте іншу пісню і скажіть де ви її чули?(слухання Є.Адамцевича «Запорозький марш»)

Давайте пригадаємо, де нам доводилось чути цю мелодію?

Який це кит музики? (марш)

За якими ознаками ви зрозуміли, що почули саме марш?(марш має виразний пульс)

А що ж таке пульс?

Коли лікар приходить до хворого, він насамперед рахує його пульс. Якщо людина хвилюється, хвора чи поспішає, то її пульс буде нерівним, частим. Якщо ж людина спокійна, то і пульс буде рівномірним. Так і в музиці ми відчуваємо зміни в пульсі залежно від характеру музики, від того, про що вона розповідає.

  Прослухайте ще раз «Запорозький марш» та вказівним пальцем відбийте пульс цієї мелодії. (слухання пісні)

  Про що розповідає ця музика? (героїчне минуле нашої країни, завдяки вираженому в марші героїчному, піднесеному настрої)

  Що виникло в вашій уяві? (образи славного козацького минулого нашої Батьківщини)

  Опишіть свої враження від прослуховування Запорозького маршу.

5.     Розповідь про Є. Адамцевича.

Євген Адамцевич безмежно талановита людина. У 2 роки він повністю втратив свій зір, але це не завадило йому жити далі і творити. У часи коли бандуристи не могли заробляти на життя, він грав на базарі, за що часто його вивозили за місто. Відсутність зору не завадила Євгену Адамцевичу творити свої шедеври, він відчував музику своїми пальцями, а тому став дуже відомим.

III.             Підсумок уроку

1.     Підведення підсумку уроку.

  Про що ми сьогодні говорили на уроці?

  Яку пісню прослухали?

  Яку пісню вивчили?

  Якими спеціальними засобами музика описує життя?

  Як ви розумієте поняття пульсу в музиці?

 Сьогодні на уроці ми з вами переконалися, що основою музики незалежно від типу до якого вона належить завжди є життя.  Незнайко дуже радий, що потрапив саме до вас на урок та багато чому навчився.

Урок закінчено. До побачення!

 

Категорія: На допомогу практиканту | Додав: muza (02.02.2010)
Переглядів: 16121 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 3.0/4
Всього коментарів: 1
1  
дякую за конспект, дуже гарно і все чітко, ловіть клас

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу
Категорії розділу
Cтатті [3]
Сайти [25]
На допомогу практиканту [3]
Корисні книги [6]
Пошук
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Copyright MyCorp © 2017
Безкоштовний хостинг uCoz